Nagyobb esély a fogak megmentésére: mikroszkópos gyökérkezelés

A holisztikus fogászat egyik legfőbb célja a fogak egészségének megőrzése – egy életen át.

Szinte minden esetben saját, természetes fogaink adják a legjobb, legtermészetesebb megoldást, ezért érdemes minden lehetőséget megragadni, hogy megtarthassuk őket.

Kezeléseink célja a panaszos fog megmentése és esztétikai, illetve funkcionális helyreállítása – a lehető leginvazívabb beavatkozások segítségével.

Ebben segíthet nekünk egy innovatív eljárás; a mikroszkópos gyökérkezelés.

Mikor van szükség gyökérkezelésre?

Egy fog gyökérkezelése általában az előrehaladott fogszuvasodás miatt válik szükségessé. Amikor a szuvasodás túlságosan mélyre terjed, a baktériumok elérik a fogidegeket és kialakul a fogbélgyulladás (pulpitis).

A fogszuvasodás mellett a fogbélgyulladás kiváltó oka lehet valamilyen trauma (pl. fogcsiszolás, fogrepedés, túlterhelés, baleset) is.

Az akut pulpitis általában meglehetősen fájdalmas, átvirrasztott éjszakákkal járó állapot, amikor már nem szoktuk halogatni a fogorvost, de is előfordulhat, hogy a fogbél elhalása lassan, teljesen tünetmentesen játszódik le. Ilyenkor legfeljebb a fog elszíneződése, esetleg melegérzékenység hívja fel rá a figyelmet, hogy a fogunkkal valami nincs rendben.

Az akut fogbélgyulladás és az elhalt fog esetén egyaránt szükség van gyökérkezelésre.

Az sajnos nem indok, hogy a fog nem fáj, mivel a gyulladás ilyenkor továbbra is fennáll, és a foggyökéren keresztül tovább terjedhet a környező állcsontokba, cisztát és egyéb szövődményeket okozva.

Bár a köztudatban nincs túlságosan „jó híre”, a gyökérkezelés a helyi érzéstelenítésnek és mai modern eszközöknek köszönhetően teljesen fájdalommentes és sikeres beavatkozás.

Mitől lehet sikertelen a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés egy igen összetett, precíz kezelési folyamat, ahol a fogászati technológia – más fogászati területekhez hasonlóan – folyamatosan finomodik és rohamosan fejlődik.

A beavatkozás lényege, hogy a gyökércsatornákat hatékonyan megtisztítsuk a bennük található törmeléktől, gyulladt szövetektől és baktériumoktól.

Azonban a gyökércsatorna-rendszer sokszor meglehetősen komplex anatómiával rendelkezik, melynek maradéktalan feltárása és fertőtlenítése akadályokba ütközhet.

A hagyományos gyökérkezelés során a maximális odafigyelés és gondos kezelés ellenére is maradhatnak a fogban szabad szemmel nem látható, vagy hozzáférhetetlen gyökércsatornák, szövetmaradványok, melyek a kezelés sikertelenségéhez, vagy a fog újra fertőződéséhez vezethetnek.

A fogászati mikroszkóp alkalmazása egy innovatív technológia, mely forradalmasítja a gyökérkezelést, és maximálisan precíz, viszont minimálisan invazív kezelést eredményez.

A mikroszkóp segítségével a fogat lényegesen nagyobb, akár 25-30-szoros nagyításban látjuk, így a foggyökér minden apró részlete feltérképezhető.

A mikroszkóppal végzett gyökérkezelés segítségével akár 99%-os, tartós siker érhető el!

A mikroszkópos gyökérkezelés előnyei:

• Pontosabb diagnózis
  • Alaposabb tisztítás és fertőtlenítés
  • Precízebb és hatékonyabb kezelés
  • Kevésbé invazív kezelés (a foganyagveszteség minimalizálható, ami segít a fog hosszútávú megőrzésében)
  • Rövidebb kezelési idő (Bizonyos esetekben a kezelés akár egyetlen ülésben is elvégezhető)
  • Nagyobb biztonság (Elkerülhetők az esetleges komplikációk és szövődmények, mint a beletört eszköz, álút stb.)
  • Kevesebb fájdalom és a gyógyulási idő

Korábban gyökérkezelt, problémás fogak esetén is esélyt ad a gyógyulásra.

Milyen esetekben javasolt a mikroszkópos gyökérkezelés?

• Többszöri, sikertelen gyökérkezelés esetén
  • Korábban gyökérkezelt fog fájdalma / érzékenysége esetén
  • Bonyolult anatómiájú (rejtett, elágazó, görbe csatornával rendelkező) fogak esetén
  • Beletört műszer esetén
  • Nem megfelelően kivitelezett gyökérkezelés esetén

Mikroszkópos gyökérkezelés Sopron belvárosában!